تی وی وال (TV wall) چیست؟

دیواری که تلویزیون روی آن نصب شود(Tv wall)، یکی از المان های مهم طراحی داخلی است.تی وی وال به عنوان یک نقطه کانونی و موردتوجه در فضا می تواند طراحی ها و دکوراسیون متنوعی را پذیرا باشد. محدود به نشیمن نیست و می تواند در اتاق خواب یا اتاق مستر نیز(با در نظر گرفتن خصوصیات فضاها) طراحی شود.

متریال تی وی وال چیست؟

مدل ها و سبک های متنوعی برای طراحی تی وی وال وجود دارد که با توجه به سبک طراحی داخلی فضا و نوع متریال مورد استفاده متفاوت هستند.متریال مختلفی(چوب،سنگ،آجر،کناف،پنل سه بعدی و…) برای ساخت تی وی وال ها پیشنهاد می شود. برای این منظور می توان باکس هایی را مورد استفاده قرار داد که به وسیله کناف یا ام دی اف ساخته شده اند،یا از الوارهای چوبی(الوارهای پلی استر شده) استفاده کرد.یکی دیگر از متریال مورد استفاده در دیواره تلویزیون، آجرنما است. سنگ مرمر یا دیوارپوش هایی با طرح سنگ مرمر هم گزینه خوبی برای استفاده هستند.

 

نکات مورداهمیت در طراحی TV WALL

امروزه به علت کمبود فضا اغلب تلویزیون را به دیوار نصب می کنند تا فضای کمتری اشغال کند. حال هنگام طراحی این قسمت از خانه توجه به یک سری نکات از اهمیت بالایی برخوردار است که شامل موارد زیر می باشد:

محل نصب به گونه ای باشد که تلویزیون در زوایای مختلف قابل دیدن باشد.استفاده از اصل ارگونومی و قرار دادن تلویزیون بر روی تی وی وال باید به شکلی باشد که کمترین میزان فشار را در هنگام تماشای تلوزیون وارد کند. ارتفاع مناسب به شکلی تنظیم گردد که وقتی  بیننده در مقابل تی وی قرار می گیرد،چشمانش هم تراز با آن و خط دیدش در راستای وسط صفحه باشد.همچنین تلویزیون روبروی پنجره و در معرض تابش نورخورشید نباشد،زیرا در این صورت نور به صفحه تابیده و مانع از تماشای تلویزیون می شود.   

توجه به خصوصیات فضاهای مختلف: با توجه به اینکه محل قرارگیری تلویزیون ممکن است در قسمت های مختلفی مانند اتاق نشیمن در نظر گرفته شود؛در طراحی دیوار پشت آن نیز توجه به نوع کاربری فضا از اهمیت بالایی برخوردار است. البته تی وی وال تنها محدود به اتاق نشیمن نیست و ممکن است در اتاق خواب یا…. نیز نصب شود.

در نظر گرفتن متراژ فضا:در طراحی تی وی وال برای فضاهای کوچک دقت و حساسیت بیشتری نسبت به فضاهای بزرگتر لازم است.امروزه طراحی های جدید به گونه ای انجام شده که می توان محل تلویزیون را به طور مخفی طراحی کرد. نکته مهم دیگر همخوانی داشتن رنگ و نوع متریال به کار رفته در دیوار با دکوراسیون فضا است.

نورپردازی: نباید فراموش کرد که زیبایی هر نوع طراحی، با نورپردازی مناسب دوچندان می شود. جهت انجام نورپردازی تی وی وال رعایت استانداردها و اصول آن بسیار حائز اهمیت است. زیرا تلویزیون خود منبع نور و انعکاس دهنده آن است.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش