بوک مچینگ

بوک مچینگ(bookmatching)یا بوک مچ،اصطلاحی است که چند سال اخیر در فرآیند تولید سنگ اسلب استفاده می شود.به دو یا چند اسلب سنگ که به صورت قرینه یا جناقی کنارهم قرار می گیرند،اصطلاحا  بوک مچ می گویند. بوک مچ همانند کتابی باز است که نقوش سنگ در پلاک های دیگر ادامه پیدا می کند. و تصویری کامل از نقش سنگ را به تصویر می کشد و حتی به صورت تکی می تواند در ظاهر ساختمان تحولی شگرف ایجاد کند.

 

اجرای سنگ اسلب بوک مچ در باکس پله ویلای مادیفاید
اجرای سنگ اسلب بوک مچ در باکس پله ویلای مادیفاید

 

 

بوک مچ یا فورمچ؟

در صورتی که دو اسلب به صورت قرینه در کنار همدیگر قرار بگیرندبه آن بوک مچ می گویند و چنانچه چهاربرگ سنگ اسلب کنار همدیگر قرار بگیرند و طرح کامل شود اصطلاحا آن را فورمچ  یا بوک مچ الماسی می نامند. و درواقع تنها تفاوت بوک مچ و فورمچ در  تعداد و چیدمان سنگ ها در کنار یکدیگر است.قطعات بوک‌مچ لازم نیست که همگی روی یک صفحه قرار بگیرند. به عنوان مثال یک اسلب عمودی روی دیوار می‌‌تواند در کنار طرح همسان خود که افقی قرار گرفته است روی سنگ کابینت و یا بر دیوارهای حمام نصب شود.این کار باعث می‌‌شود که طرح شما حالت سه بعدی پیدا کند.

 نوع دیگری که می‌‌توان اشاره کرد،وین مچینگ(vein-matching)یا اسلیپ مچینگ(slip-matching) است. این مدل نیز حالت سه بعدی به وجود می‌‌آورد که علت آن قرار گرفتن بخش‌‌های اصلی بصری اسلب‌‌ها درکنار یکدیگر است به نحوی که یک تصویر پیوسته و دنباله دار را ایجاد می‌‌کنند.

سنگ های مناسب بوک مچینگ

سنگ هایی که قابلیت برش به صورت اسلب را داشته باشند می توان به صورت بوک مچ فرآوری نمود.سنگ هایی که طراحی ساده و یکنواختی دارند و با قرار گیری آن ها در کنارهم هیچ طرحی خاصی حاصل نمی شود نیز به صورت بوک مچ فرآوری نمی شوند.ازجمله سنگ هایی که بسیار مناسب بوک مچینگ هستند و طرح بوک مچشان زیبا و خیره کننده است می توان به سنگ های:مرمر،تراورتن،سنگ های چینی(کریستال)‌و بعضی از مرمریت ها اشاره کرد.سنگ های گرانیت،لایم استون،سند استون به دلیل سادگی و یکنواختی قابلیت فرآوری بصورت بوک مچ را ندارند .

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش